logo

Meer informatie? Bel 0251 260 900 of e-mail




Telefonie (inbound callcenter)

A2 Antwoordservice is gespecialiseerd in het beantwoorden en inhoudelijk afhandelen van inkomende telefoongesprekken voor klanten. Door met scripts, internet en systemen van klanten te werken, bereikt A2 Antwoordservice een inhoudelijke oplosgraad van gemiddeld 85 procent van de binnenkomende gesprekken. Onder het inhoudelijk afhandelen van gesprekken verstaat A2 Antwoordservice niet alleen het telefonisch antwoord geven of doorverbinden, maar ook het opsturen van folders, brochures of formulieren, het doorgeven van storingsmeldingen, het aannemen van telefonische bestellingen, het plannen van verschillende soorten werkzaamheden, etc.

Alle gesprekken worden door de medewerkers van A2 live beantwoord, er wordt in principe geen gebruik gemaakt van bandjes of een keuzemenu. Op die manier worden bellers op de snelst mogelijke manier geholpen.

Ieder gesprek wordt vastgelegd in het scriptingsysteem, afhankelijk van de wens van de klant worden de gegevens van de beller genoteerd. Klanten kunnen online inloggen op de website van A2 Antwoordservice om zowel de berichten als het in werking zijnde script te bekijken. Daarnaast kunnen de berichten dagelijks per e-mail of fax worden verstuurd.

Medewerkers van A2 Antwoordservice worden intern opgeleid. Hierbij wordt veel aandacht besteed aan klantvriendelijkheid, gesprekstechniek en het efficiënt voeren van gesprekken. Daarnaast worden medewerkers opgeleid bij klanten om met verschillende systemen te leren werken (en om de klant te leren kennen).

Waakvlamovereenkomsten
Ten tijde van onvoorziene gebeurtenissen is de communicatie naar derden vaak van essentieel belang. Bij bijvoorbeeld een grote brand dienen burgers geïnformeerd te kunnen worden indien zij een gemeente bellen, bij algemene storingen dienen bedrijven klanten te informeren over de duur ervan, bij productfouten die leiden tot vragen van klanten dienen de klanten te woord gestaan te worden, etc.

Over het algemeen komen dergelijke gebeurtenissen gelukkig niet vaak voor, als ze echter voorkomen is de impact vaak groot. Door vooraf procedures te beschrijven en deze bij A2 Antwoordservice in scripts te laten vastleggen, kan bij noodgevallen de communicatie direct opgestart worden zodat bellers direct op de hoogte gesteld kunnen worden. Afhankelijk van de situatie is A2 Antwoordservice in staat om binnen korte tijd voldoende medewerkers in te zetten om een goede communicatie te waarborgen.